אירוח בשחרזאדה - לקריאה והאזנה


ביום שני האחרון היה לי את הכבוד והכיף להתארח בקול הקמפוס, בתוכנית "שחרזאדה" עם אסף קפלן.

למי שלא מכיר, “שחרזאדה" היא תוכנית שמשודרת כל יום שני בין השעות 21:00 ל – 22:00 בקול הקמפוס.התוכנית מתמקדת ברוק מתקדם, פסיכודליה ובלוז ישן.



למרות שגדלתי על ברכי הפרוג (מקרימזון, ג'נסיס, פינק פלויד, ELP ועד maxophone האיטלקיים, anglagard ועוד הרבה) עבר הרבה זמן מאז שממש חפרתי תוך הסגנון הזה. כשאסף הזמין אותי להתארח שמחתי להזדמנות לחזור לכמה דברים ישנים יותר וכמה ישנים פחות.

להאזנה לתוכנית - לחצו כאן






קצת על השירים והאמנים שבחרתי:
  1. Alexander “Skip” Spence – Cripple Kreek
    סקיפ ספנס הקנדי הוא מעין סיד בארט. הוא הקים את להקת מובי גרייפ והיה הגיטריסט שלה עד 1969, תופף באלבום הבכורה של ג'פרסון איירפליין ולאחר מכן שיחרר אלבום סולו יחיד בשם OAR שאם אני לא טועה הוקלט מתוך בית חולים כזה או אחר (בעיות סמים ומחלות נפש). הוא נפטר ב- 1999.

  2. Eela Craig – Loner Rhyme
    להקה אוסטרית שמשלבת פרוג וג'ז שמשלבת הרבה טקסטים נוצריים במוזיקה שלה. הלהקה הייתה פעילה בעיקר בשנות השבעים – שמונים, מה שגם מתבטא הרבה פעמים בתפקידי גיטרה המעט קיטצ'יים. עוד לא מצאתי בנאדם / אתר אינטרנט שיודע להסביר את משמעות השם של הלהקה.

  3. Kaleidoscope – I Think it's alright 
    להקת פסיכודליה מקסיקנית עמוק מתוך שנות השישים שלצערי קשה מאוד למצוא עליהם מידע.

  4. Methuselah – Fireball Woman
    כשחברת התקליטים אלקטרה (The doors, Judy Collins) החליטה שהיא רוצה להרחיב את כוחה אל מחוץ לארצות הברית, אנגליה הייתה המקום. "מתושלח" , להקת רוק פסיכודלית הייתה אחת הניסיונות של החברה. ניסיון שכשל למדי. הם חתמו על חוזה לשלושה אלבומים, מתוכם רק אחד ראה אור יום. האלבום השני הוקלט ולמעשה די נעלם.

  5. Flower Travelin' Band – Satori part 2
    יפנים לנצח יהיו יפנים. להקת רוק פסיכודלי שלעיתים נוגע בפרוג. הלהקה היא אחד ממספר פרוייקטים של יויה אוצ'ידה. הסיפור מספר שהלהקה הוקמה כאשר יויה חזר מביקור אצל ג'ון לנון באנגליה בשנות השישים. האלבום Satori הוא אחד מהרבה מאוד שיאים מוזיקליים של להקה המצוינת הזאת.

  6. Som Imaginario – Super God. 
    בצורה מאוד כנה. אני לא יודע כלום על הלהקה הזו חוץ מאשר היותה ברזילאית. ביום התוכנית רציתי לגוון עם משהו שאני דווקא לא מכיר ופניתי ליאיר יונה, שבעיניי הוא מאסטר בתחום ויש לו המלצות מצוינות פעם אחר פעם. הוא המליץ על הלהקה והשיר הזה, שמעתי, התלהבתי ולקחתי. תודה יאיר!

  7. ProjeKct 1 – 4ii1
    ב 1997 חברי קינג קרימזון התפרקו, או ליתר דיוק התפזרו לתקופה. המטרה הייתה לאסוף חומרים לאלבום החדש תחת השם "קינג קרימזון" אבל בדיסקרטיות. הם הקימו 4להקות (פרוייקטים 1 – 4). כל להקה הורכבה מתפזורת שונה של חברי ההרכב. הפרוייקט הראשון כלל את המתופף ביל ברופורד, הבאסיסט טוני לוין, הגיטריסט טריי גאן, ורוברט פריפ מנהיג ההרכב על גיטרה. הקבוצה הזאת התקיימה למשך ארבעה לילות רצופים בלונדון והמופע כלל אילתורים בלבד.

  8. Neal Morse – Time Changer
    את המוזיקה של ניל מורס הכרתי עוד מימי Spock's Beard, להקת ניאו-פרוג מקליפורניה, מלאה בקיטצ' מוזיקלי, השפעות מג'נסיס וג'נטל ג'ייאנט, אבל בכללי, ההקבלה ללהקת בנים רק בפרוג.ב – 2001, אחד שיצא אלבום מופתי וכפול של הלהקה (Snow) עזב ניל מורס את הלהקה ואת להקת הצד שלו Transatlantic לטובת התחזקות דתית. מורס שנהייה נוצרי אדוק החל להוציא אלבומי סולו נהדרים ולמזלי יצא לי לדבר איתו ב – 2005 ומאז נשארנו בקשר טוב. האלבום האחרון שלו שיצא החודש מגולל את סיפור חייו בתקופת Spock's Beard והשיר הזה אפילו מאחד את הלהקה בפעם הראשונה מאז הפירוק. מעין Guilty Pleasure.

  9. Robert Wyatt – Just as you are 
    רוברט וויאט, המתופף המקורי של Soft Machine איבד את היכולת להזיז את רגליו אחרי שנפל מקומה רביעית במסיבה (בעקבות אלכוהול או אסיד, השמועות מגוונות). בבית החולים הוא הקליט את אלבום המופת Rock Bottom בעזרת חברים טובים (ביניהם דיוויד גילמור וניק מייסון של פינק פלויד). השיר Just As You Are לקוח מתוך האלבום הלפני אחרון שלו, Comicopera והוא פשוט שיר רומנטי, קטן ומרגש.

  10. Kevin Ayres – Stop this train
    שותפו של רוברט וויאט ללהקת Soft Machine. השיר לקוח מתוך Joy of toy ואחד משיאי האלבום בעיניי.

אפשר להאזין או להוריד את התוכנית מכאן


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה